تطبيق الايفون تطبيق الاندرويد

كلمات اغنية قصة الاخوات والورث ابو الشوق

فيديو كليب اغنية قصة الاخوات والورث ابو الشوق


هل تريد تعلم الانجليزية؟ اشترك معنا

كلمات اغنية قصة الاخوات والورث ابو الشوق




كلمات اغنية قصة الاخوات والورث ابو الشوق مكتوبة وكاملة


اسم الاغنية : قصة الاخوات والورث

كاتب الاغنية : غير معروف

ملحن الاغنية : غير معروف

غناء : ابو الشوق
اتنين وكانوا اجمل عشاق

في بعض ايديهم مفيش فراق

بس الزمن ده لف بيهم

والدنيا ديا دار ابتلاء
فضلوا لبعض طول العمر

ع الحلوة كمان وعلى المر

حياتهم كلها كانت سعادة

والاحزان فترة وهتمر

عدى على جوازهم سنين

خمس سنين ومخلفين

وجابوا ليهم احفاد كتير

بقوا مع بعض مكملين

يوم يلعب زمان لعبته

الاب تعب جاب اخرته

جتله جلطة جوة دماغه

راحت الذكرى نسى قصته

المرض دخل وهد جسمه

نسي عياله وحتى اسمه

شهرين قاعد ميتحركش

مش قادر حى يلبس لبسه

عياله قالوا احنا زهقنا

امتى يرتاح يفارقنا

الام تصرخ بتقولوا ايه

احنا اللي ربيناك وتعبنا

قالولها ياما تعبنا خلاص

كل وشرب نص الميراث

والاب حاسس بكل حاجة

كلامهم جارح زي الرصاص

كلامهم ليه ده كان سكينة

وهي عليه كانت حزينة

بس م شقادر يتكلم

الام تعمل ايه المسكينة

الام مش عايزاكم معاها

وربنا بس يتولاها

وهي ياعيني مكسورة عليه

ودموع عينيه دي مغرقاه

بصلهم الاب من سكات

قلبه بيصرخ من الاهات

المرض مكانش مأثر فيه

ده من الصدمة تعب ومات

الام فضلت تبكي عليه

تحضن فيه وتبوس ايديه

مشيت ليه رحت وسبتني

في الدنيا لوحدي هعمل ايه

وجريوا قوام عياله دفنوه

عملوا عزاه وكمان خدوه

وفينوا ياما باقي الميراث

بعد تلاتين يوم تاخدوه

الغضب كان كله عليهم

وزاد الطمع جوة عينهم

اصبروا بس 30 يوم

لما تيجي الفلوس هديكم

بس حد يقعد معايا يداوي الجرح اللي جوايا

على بعضهم بقوا يرموها

صرخت امشوا ارحموني كفاية

حفيد واحد فضل معاها

وقت الجرح ده كان دواها

وخاف عليها اكتر منهم

واللي ابنها ياعيني رماها

تبكي عايشة متحسرة

والنفس فيها متكسرة

راح اللي كنت عايشة عشانه

وعيالها مش متأثرة

قعدت تقول يارب خدني

ليه قطر الموت بيفوتني

تعبت عايزة اجيلك يارب

وبلاش تاني لعيالي تعودني

دخلت ونامت نومة طويلة

هتعمل ايه قليلة الحيلة

دخل حفيدها بيصحيها

وبتضحكله مرة أخيرة

قالها مالك ايه اللي جرالك

مش عايزة ليه يعرفوا اخبارك

قالتله يا ابني ميعادي جه

وفي حاجة لازم اقولهالك

مش عايزاهم يعرفوا حاجة

وكده انا ليهم مش محتاجة

واتكفل انت بكل الدفنة

وسبتلك فلوس بزيادة

طلعت روحها للي خالقها

حفيدها صرخ وقام حاضنها

والبسمة كانت باينة عليها

دي رايحة لجوزها اللي فارقها

ياناس ليه الشيطان عمانا

والشر دخل بقا جوانا

كل ده عشان الدنيا

مش هناخد حاجة معانا

حتى الاخوات عشان فلوس

على الوادين رجول تدوس

ركز يا ابني مالكش غيرهم

وفي بعدهم تعيش متعوس

تابعنا على الفيسبوك .. تابع جديد الاغاني

شارك هذه الاغنية على مواقع التواصل ودع الناس تعرف روعة احساسك وذوقك

جميع كلمات اغاني ابو الشوق

اكتب تعليق ودع العالم يعرف رأيك في كلمات اغنية قصة الاخوات والورث ابو الشوق

احدث كلمات الاغاني العربية والخليجية لهذا الاسبوع

كلمات اغنية ولهت وجيت عبدالقادر الاحمد

الكاتب : خالد الكيادي

الملحن : عبدالقادر الاحمد

كلمات اغنية انت يمي سحر الروح

الكاتب : علاء الحنين

الملحن : عيسى خلف

كلمات اغنية شيماء يوسف سوسته

الكاتب : يوسف سوسته

الملحن : يوسف سوسته

كلمات اغنية فينك ياراحة شيماء المغربي

الكاتب : كريم كالوشا

الملحن : وليد العطار

كلمات اغنية مهرجان صحاب قديمه حمو الطيخا

الكاتب : شمس الناسف

الملحن : حمو الطيخا

كلمات اغنية عملتلك شخصية سلوى عبدالله

الكاتب : وليد رياض

الملحن : عصام اسماعيل

كلمات اغنية مهرجان صحاب سعرانه علي اي احمد شيكو

الكاتب : احمد شيكو

الملحن : احمد شيكو

كلمات اغنية مهرجان جاين نتعارك ونجرح عصام صاصا

الكاتب : عبده روقه

الملحن : يوسف اوشا

كلمات اغنية الناظر احمد حليم

الكاتب : مصطفى حسن

الملحن : سامح كريم

كلمات اغنية ضمني حبيبي ع لصدر امير هريني

الكاتب : امير هريني

الملحن : امير هريني

كلمات اغنية حبيتك على النيّه محمد بن غرمان

الكاتب : احمد الحارثي

الملحن : رامي بن غرمان

كلمات اغنية اي والله ان كانك تشوف عبدالله ال فروان

الكاتب : عبدالله الرزقي

الملحن : عبدالله ال فروان

كلمات اغنية الصورة اصالة نصري

الكاتب : انو المشيري

الملحن : فايز السعيد

كلمات اغنية الصورة نبيل الاديب

الكاتب : محمد الجبوري

الملحن : نبيل الاديب

كلمات اغنية بعد اكثر عمر خالد

الكاتب : احمد اشبيليه

الملحن : سواري

كلمات اغنية حية علي جاسم

الكاتب : علي رياض

الملحن : علي جاسم

كلمات اغنية مو حرام لؤي عامر

الكاتب : رائد ابو فتيان

الملحن : لؤي عامر

كلمات اغنية كسرني غيابك عمر حامد

الكاتب : علي رياض

الملحن : زياد يوسف

كلمات اغنية انتي وردة يحيي المصري

الكاتب : يوسف شحرورة

الملحن : محمد فؤاد

كلمات اغنية مرثية فالح الطوق

الكاتب : عوض بن فهدبن عديل ال حواش

الملحن : فالح الطوق

كلمات اغنية محمد الغالي اصيل ابو بكر

الكاتب : السلطان

الملحن : السلطان

كلمات اغنية بالفراق بو خطيف

الكاتب : محمد الجبوري

الملحن : نبيل الاديب

كلمات اغنية مستعدين حسين الجسمي

الكاتب : عبدالله الملحم

الملحن : فايز السعيد

كلمات اغنية جنني بحبك ياسر الخميس

الكاتب : فهد بن جلوي الدوسري

الملحن : ياسر الخميس

كلمات اغنية ضيوف دولتنا حسين الجسمي

الكاتب : مبارك بنواس الكتبي

الملحن : محمد الشاعر

كلمات اغنية زلام زيد خالد

الكاتب : زيد خالد

الملحن : زيد خالد

كلمات اغنية مهرجان بتجيلي علي شكل ازازاه مصطفى الجن

الكاتب : مصطفى الجن

الملحن : كيمو الديب

كلمات اغنية خليني احس شذى حسون

الكاتب : محمد المهندس

الملحن : علي سالم

كلمات اغنية اخذت القلب عبد المجيد عبد الله

الكاتب : انور المشيري

الملحن : احمد الهرمي







دع العالم يعرف اهتماماتك

اخي الزائر الكريم , اذا اعجبتك الصفحة نرجو منك نشرها على الفيسبوك او تويتر او قوقل بلس لكي يراها اصدقاءك ومعارفك وبذلك سوف يتعرفون على اهتماماتك واطلاعاتك وقد يشاركونك اراءهم ويبادلونك اهتماماتهم


دع العالم يقرء كلماتك

نحن هنا في ادارة موقع كلمات اغاني نؤمن بقوة الكلمة ومدى تأثيرها على حياة الناس فربما كلمة جميلة تخفي في طياتها عبر كثيرة وقد تغير حياة البشر ... ومن هذا المنطلق ندعوك لنشر كل كتاباتك الجميلة هنا في الموقع و ان تشاركها مع العالم لكي تعم الفرحة